Kulinarinio turizmo sprendimai vietos gamintojams: BASCIL praktinis vadovas Baltijos jūros regionui

Kulinarinio turizmo sprendimai vietos gamintojams: bascil praktinis vadovas baltijos jūros regionui

Vietos ūkininkai, smulkieji gamintojai ir kaimo verslininkai vis dažniau ieško būdų, kaip išplėsti savo veiklą, pasiūlydami lankytojams ne tik produktus, bet ir išskirtines patirtis. Atsižvelgdami į šituos poreikius, pristatome naują, į lietuvių kalbą išverstą projekto BASCIL leidinį „Praktiniai kulinarinio turizmo paslaugų kūrimo sprendimai vietos maisto gamintojams Baltijos jūros regione“.

Šis vadovas skirtas tiems, kurie siekia prisitaikyti prie augančios kulinarinio turizmo paklausos ir pritaikyti savo turimus išteklius – aukštos kokybės vietinius maisto produktus – kuriant įsimintinas kulinarinio turizmo paslaugas. Tai – praktinis gidas, kaip pereiti nuo produkto prie patirties, pasinaudojant inovatyviais verslo įrankiais, tvariu bendradarbiavimu ir rinkos poreikių suvokimu.

Leidinyje aptariamos šios temos: 

  • Kulinarinio turizmo samprata ir potencialas Baltijos jūros regione,
  • Verslo modelio drobės (Business Model Canvas) taikymas paslaugų kūrimui,
  • Tikslinių klientų – kulinarinių turistų – pažinimas,
  • Santykių su klientais vystymas,
  • Maisto turizmo patirčių tipai,
  • Išlaidų skaičiavimas ir ekonominis pagrindimas,
  • Praktiniai pavyzdžiai iš projekto BASCIL bandomųjų veiklų.

Kodėl šis leidinys svarbus? 

BASCIL praktiniame vadove pateikiama aiški metodika, kaip mažos ir vidutinės įmonės (MVĮ) gali kurti patrauklias ir finansiškai pagrįstas maisto turizmo paslaugas, kurios ne tik papildo pagrindinę veiklą, bet ir atveria naujus bendradarbiavimo bei pajamų šaltinius. Vadove akcentuojamas bendruomeniškumas – kviečiama telkti jėgas su kaimynais ir kolegomis, kuriant bendras kulinarinio turizmo kryptis ar net regionus.

Taip pat, leidinyje remiamasi projekto BASCIL partnerių – iš Lietuvos, Švedijos, Vokietijos, Norvegijos, Lenkijos, Latvijos ir Estijos – įžvalgomis. Analizuojami iššūkiai, su kuriais dažniausiai susiduria mažos ir vidutinės įmonės (MVĮ): sezoniškumas, riboti ištekliai, rinkodaros spragos, informacijos stoka. Šis leidinys padeda į juos pažvelgti ne kaip į kliūtis, bet kaip į galimybes augti.

Remiantis Pasaulinės maisto kelionių asociacijos duomenimis, daugiau nei 50% keliautojų save laiko maisto turistais. Tai parodo, jog šis sektorius – ne niša, o sparčiai auganti kryptis, kurioje Lietuvos gamintojai turi stiprų potencialą.

BASCIL leidinys – tai ne tik informacinė medžiaga, bet ir praktinis įrankis. Jis padės jums pereiti nuo produkto prie patirties, nuo individualios veiklos prie bendradarbiavimo, nuo tradicinės prekybos prie patirties ekonomikos, kurioje lankytojai ieško ne tik skonių, bet ir istorijų, emocijų bei ryšio su vieta.