MariEx

Projekto pavadinimas: MariEx – Naujų jūrinės patirties taškų kūrimas ir rinkodaros pasakojimų formavimas sausumos turistams, siekiant atnaujinti Pietų Baltijos regiono jūrinės krypties įvaizdį. 

Projekto pagrindinis tikslas – atnaujinti Pietų Baltijos regiono jūrinės krypties įvaizdį, vykdant šias veiklas: 

  • Smulkių uostų pavertimas „jūrinės patirties taškais“ (Maritime Experience Points, MEP), atsižvelgiant į esamų uostų naudotojų, sausumos turistų ir vietos gyventojų poreikius bei lūkesčius. 
  • Inovatyvios rinkodaros koncepcijos „naujo uosto gyvenimo“ kūrimas ir įgyvendinimas, siekiant padidinti regiono patrauklumą sausumos turistams bei poilsiautojams. 

Projekto metu keturi pilotiniai uostai bus transformuoti į „jūrinės patirties taškus“ (MEP): 

  1. Freest (Vokietija) – mažo žvejų uosto, virstančio rekreacinių valčių ir vandens turizmo prieplauka, transformacija, siekiant jį padaryti patrauklų ir sausumos turistams. 
  2. Darłowo (Lenkija) – nedidelio prekybinio, žvejų ir rekreacinio uosto prie jūros kurorto pertvarkymas į interaktyvią jūrinę erdvę sausumos turistams. 
  3. Hörte (Švedija) – apleisto žvejų uosto atgaivinimas vietinės nevyriausybinės organizacijos iniciatyva, jį paverčiant turistų poilsio vieta ir vietos bendruomenės susitikimų centru.
  4. Dreverna (Lietuva) – kovojant su perteklinio turizmo pasekmėmis, uosto prieinamumo atkūrimas vietos gyventojams ir kitoms naudotojų grupėms. 

Specialios veiklos kiekvienam iš uostų apims: 

  • Vietos gyventojų ir turistų apklausas apie esamą uostų suvokimą. 
  • Vietinių koncepcijų ir strategijų kūrimą, skirtų uostų pavertimui į „jūrinės patirties taškus“. 
  • Pavyzdinių investicijų projektavimą ir įgyvendinimą. 
  • Uostų suvokimo po transformacijos vertinimą. 
  • Uostų pavertimo įtraukiomis MEP dokumentavimą, kad šis modelis būtų lengviau pritaikomas kituose regionuose. 

Papildomos veiklos: 

  • Pažintiniai vizitai, seminarai, dirbtuvės, dialogo renginiai, peržiūrų sesijos ir „MariEx“ pagalbos linija.

Šios veiklos tikslas – įkvėpti efektyvias rinkodaros kampanijas ir sukurti platformą dialogui, skirtam Pietų Baltijos regiono jūrinės krypties atnaujinimui. 

Projekto partneriai: 

Tourism Association Vorpommern, Vokietija

The Association of Sea Cities and Municipalities, Lenkija

Municipality of Darłowo, Lenkija

Hörte Harbour Association, Švedija

VisitSydsjælland-Møn A/S, Danija

Municipality of Kröslin, Vokietija

Administration of Klaipėda District Municipality, Lietuva

Union of the Baltic Cities, Lenkija

Asociacija “Klaipėdos regionas”, Lietuva

Bendras biudžetas: 2 297 594,58 EUR, iš jų asociacijos “Klaipėdos regionas” biudžetas yra 63 840.00 Eur. Projektas finansuojamas iš Interreg VI A Pietų Baltijos programos. 

Projekto trukmė: 2024 m. gegužės 1 d. – 2027 m. balandžio 30 d. (36 mėn.)