Naujos kryptys iš Palangos oro uosto: bendradarbiavimo galimybės viešajam sektoriui ir turizmo verslui

Naujos kryptys iš Palangos oro uosto: bendradarbiavimo galimybės viešajam sektoriui ir turizmo verslui

Gruodžio 11 d. asociacija „Klaipėdos regionas“ ir VĮ „Lietuvos oro uostai“ susitiko su regiono turizmo verslo, asocijuotų turizmo verslo struktūrų ir savivaldos atstovais aptarti esamus iššūkius ir bendradarbiavimo galimybes, siekiant pritraukti naujus maršrutus į Palangos oro uostą.

„Asociacija, kartu su VĮ „Lietuvos oro uostais“, siekdama prisidėti prie sėkmingo Klaipėdos regiono verslo bei atvykstamojo turizmo vystymo, siekia didinti Klaipėdos regiono pasiekiamumą ir plėsti skrydžių maršrutus iš Palangos oro uosto. Tam, kad maršrutai būtų patrauklūs oro bendrovėms, reikalinga užtikrinti keleivių ir turistų srautą bei drauge prisidėti prie maršrutų populiarumo. Dėl šios priežasties yra itin svarbus suinteresuotų šalių – tiek privataus, tiek viešojo sektoriaus – įsitraukimas ir bendradarbiavimas tam, kad galėtume sudominti potencialias ir esamas oro linijų bendroves“, – sakė asociacijos „Klaipėdos regionas“ vykdančioji direktorė Klaudija Kionies.

Regionas populiarus Vokietijos turistų tarpe

Susitikime apžvelgta Klaipėdos regiono turizmo situacija ir turistinio sezono rezultatai. Klaipėdos turizmo informacijos centro direktorės Romenos Savickienės teigimu, Klaipėdos regione per šių metų pirmus tris ketvirčius apsilankė daugiau nei 600 tūkstančiai turistų. Palyginus su 2017 metų duomenimis, šis skaičius išaugo 11 procentų. Akcentuota, kad per pastaruosius penkerius metus 44 procentais išaugo apgyvendintų turistų skaičius regione, tačiau sparčiausiai augo vietos turistų skaičius.

Pagrindinės atvykstamojo turizmo rinkos išlieka Vokietjja, Baltarusija, Rusija, tačiau pastebimas turistų iš Jungtinės Karalystės augimas, taip pat Ukrainos. Nors vokiečių turistų skaičius pastaraisiais metais nežymiai mažėjo, tačiau jie užima lyderiaujančią poziciją.

Klaipėdos regionas gali pasigirti didžiausia apgyvendinimo ir maitinimo įstaigų koncentracija. Tiesa, keičiantis turistų įpročiams ir poreikiams, populiarėja aktyvusis pakrančių turizmas. Vokiečiai bei skandinavai regioną naujai atranda kaip aktyvaus turizmo Meką su itin išvystyta vandenlenčių sporto infrastruktūra.

Naujas skrydis į Dortmundą

Dėl Vokietijos rinkos aktualumo Klaipėdos regionui, visos septynios regiono savivaldybės, atstovaujamos asociacijos „Klaipėdos regionas“, ir VĮ „Lietuvos oro uostai“ sujungė jėgas skrydžio iš Palangos oro uosto į Vokietiją atsiradimui. Suvienytos pastangos atsipirko – nuo 2019 metų balandžio mėnesio startuos „Wizz Air“ skrydžiai į Dortmundą.

„Klaipėdos regionas yra pavyzdys – šis regionas pirmasis iniciavo Pasiekiamumo ir žinomumo didinimo programą. Vėliau šiuo pavyzdžiu pasekė Vilnius bei Kaunas. Labai svarbu suvienyti jėgas ir oro bendrovėms pateikti bendrą nuolaidų ir pasiūlymų paketą, nes tik suteikdami konkurencingas sąlygas galime sudominti oro linijų bendroves“, – sakė VĮ „Lietuvos oro uostų“ maršrutų plėtros vadovas Justas Rinkevičius.

Vykdant šią programą, prisidėta jau prie dviejų skrydžių krypčių pritraukimo į Palangos oro uostą – Londono ir Dortmundo. Ateities planuose svarstoma pritraukti užsakomuosius turistinius skrydžius Vokietijos kryptimi. Taip pat viena potencialių krypčių yra Ukrainos sostinės Kijevo kryptis.

Būtina vieninga regiono rinkodara

Akcentuota, kad siekiant didinti regiono pasiekiamumą, turi būti skirtas didelis dėmesys oro uostų, viešojo sektoriaus ir turizmo verslo atstovų bendradarbiavimui. Tam, kad Klaipėdos regionas būtų patraukli skrydžių kryptis, būtina didinti jo konkurencingumą ir vieningai dirbti su rinkodara.

„Oro bendrovės renkasi ne oro uostą, o šalį. Dėl šios priežasties oro bendrovę svarbu įtikinti, kad skrydis pasiteisins ir lėktuvas bus užpildytas keleiviais. Taip pat labai svarbūs ir techniniai dalykai. Palangos oro uostas yra šalia jūros, todėl čia yra stiprus šoninis vėjas. Mažiems orlaiviams sunku sklandžiai pakilti, o pradėjus skraidinti didesnius, kur kas aktualesnis tampa keleivių skaičiaus užpildymo klausimas“, – apie skrydžių krypties parinkimą dėstė J. Rinkevičius.

Turizmo verslo atstovai pritarė vieningos regiono rinkodaros idėjai, todėl ateityje tikimasi glaudesnio viešojo sektoriaus ir verslininkų bendradarbiavimo didinant regiono konkurencingumą ir patrauklumą oro linijų bendrovėms.