Skrydžiai iš Palangos į Dortmundą: naudą skaičiuoja visi

Po 12 metų atnaujinti skrydžiai iš Lietuvos pajūrio į Vokietiją rodo gerus rezultatus. Šių metų balandį skrydžių žemėlapis iš Palangos oro uosto pasipildė nauja kryptimi į Vokietijos Šiaurės Vakaruose esantį aukštųjų technologijų ir pramonės miestą Dortmundą. Nepraėjus nei metams po skrydžių pradžios jau matuojama šio maršruto nauda.  Per tris šių metų ketvirčius Dortmundo-Palangos kryptimis keliavo per 13 tūkst. keleivių – tai turėjo įtakos atvykstamojo turizmo bei Lietuvos oro uostų veiklos rezultatų augimą.

Vokietija šiemet kaip ir pernai išlieka lydere pagal į Lietuvą atvykstančių turistų skaičių. Remiantis Lietuvos statistikos departamento duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį iš Vokietijos atvyko beveik 10 proc. daugiau turistų nei pernai palyginamuoju laikotarpiu. Prie šio pokyčio prisidėjo ir naujo oro kelio iš Palangos į Dortmundą atvėrimas – per tris šių metų ketvirčius pritraukta daugiau nei 13 tūkst. keleivių.

Vokietija yra ne tik Lietuvos ir ypač Klaipėdos regiono viena svarbiausių tikslinių atvykstamojo turizmo rinkų, bet ir viena prioritetinių tiesioginių užsienio investicijų bei verslo plėtros krypčių.  Klaipėdos regione svečiai iš Vokietijos sudaro apie 20 proc. visų užsienio turistų, o turizmo sektorius regione sukuria apie 3 proc. BVP.

Pasak Vakarų Lietuvos savivaldybių asociacijos „Klaipėdos regionas“ vykdančiosios direktorės Klaudijos Kionies, asociacija su partneriais dėjo daug pastangų, kad kryptis Palanga-Dortmundas-Palanga atsirastų, ją įgyvendina aviakompanija „WizzAir“.

„Nuo tada, kai pradėjome skrydžius šiuo maršrutu, auga jo paklausa. Trečdalį šio maršruto keleivių sudaro vokiečiai. Planuojama, kad 2020 m. šiuo maršrutu bus užpildyta 38 000 vietų vykdant skrydžius dukart per savaitę“, – komentuoja  Andras Rado, „WizzAir“ korporatyvinės komunikacijos vadovas.

Paskutinis skrydis į Vokietiją (Hamburgą) iš Palangos oro uosto buvo vykdytas 2007 metais.

Klaipėdos regione veikia apie 30 vokiškojo kapitalo įmonių, apie trečdalio iš jų centrinės būstinės yra Šiaurės Reino-Vestfalijos regione, kur yra Dortmundo miestas. Vadovaujantis Vokietijos ir Baltijos šalių prekybos rūmų informacija, daugiau nei pusė potencialių Lietuvos investuotojų užklausų yra iš Šiaurės Reino-Vestfalijos žemės. „Tiesioginis susisiekimas su vienu stipriausiu regionu Vokietijoje yra gyvybiškai svarbus ir neabejotinai atveria naujas galimybes regionui“, – tikina asociacijos „Klaipėdos regionas“ prezidentas Šarūnas Vaitkus.

„Nors kryptis yra visai nauja, o pirmieji metai naujiems skrydžių maršrutams yra patys sunkiausi, jau dabar matome šio maršruto sėkmę – orlaivio užpildymas ir keleivių srautai šiuo maršrutu viršija mūsų prognozes“, – tegiamus rezultatus skaičiuoja Aurimas Stikliūnas, VĮ „Lietuvos oro uostai“ Aviacinių paslaugų skyriaus vadovas. Pasak jo, bendradarbiavimas su asociacija „Klaipėdos regionas“ yra pavyzdys, kaip turėtų kartu dirbti tą patį tikslą turinčios organizacijos. Kitąmet krypčių į/iš Palangos oro uosto dar daugės – neseniai paskelbta, kad iš Palangos pradedami skrydžiai naujomis kryptimis: į Švedijos sostinę Stokholmą, Norvegijos miestą Bergeną, Dubliną, Kopenhagą.

„Siekdami didesnio regiono konkurencingumo, negalime laukti, kol pokyčiai gims savaime – turime įdėti pastangų ir kartu dirbti dėl visiems naudingo bendro tikslo. 2018 m. Klaipėdos regiono savivaldybės patvirtino jau antrą Klaipėdos regiono pasiekiamumo ir žinomumo didinimo programą, kurios tikslas yra Klaipėdos regiono, kaip patrauklios turizmui ir investicijoms vietovės, įvaizdžio kūrimas ir populiarinimas tikslinėse atvykstamojo turizmo šalyse bei tiesioginio užsienio investicijų rinkose. Šiai programai įgyvendinti skiriama 200 tūkst. eurų per metus“, – pažymi Š. Vaitkus.

Asociacijos vadovo nuomone, investicijos į skrydžių plėtrą vienareikšmiškai atsiperka: auga regiono žinomumas bei investicinis patrauklumas, didinamas konkurencingumas tarp Baltijos jūros regionų.