Regiono turizmo rinkodara: kartu ar atskirai?

Regiono turizmo rinkodara: kartu ar atskirai?
Džonas Belas, Romena Savickienė, Ričardas Grynas ir Klaudija Kionies.

Sausio 30 dieną Klaipėdos piliavietėje vyko  asociacijos „Klaipėdos regionas” ir Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro reginys „Regiono turizmo rinkodara. Kur yra „STARTING POINT?“, kuriame dalyvavo daugiau nei pusšimtis viešojo sektoriaus, verslo ir kitų suinteresuotų struktūrų atstovų iš viso Klaipėdos regiono. Renginio svečiai – ilgametę turizmo, rinkodaros bei žurnalistikos patirtį turintys kelionių žurnalistai bei turizmo srities konsultantai D. Britanijos: Ričardas Grynas (Richard Green) ir Džonas Belas (John Bell). Renginio moderatorius bei vienas pranešėjų – dr. Liutauras Kraniauskas.

„Klaipėdos regiono turizmo ir žemės ūkio plėtros studijos“ (turizmo dalies) ekspertas,  „Kaunas 2022“ ambasadorius Ričardas Grynas,  pranešime „Kaip parduoti mažą regioną pasauliui“, pagrindiniais Klaipėdos regiono iššūkiais įvardijo ganėtinai trumpą jūros pakrantės ruožą, dažnai niūrų orą, žemą vandens telkinių temperatūrą, tačiau išskyrė švarius, civilizacijos nesugadintus ir itin tinkančius šeimoms paplūdymius, taip pat viešbučių ir maitinimo įstaigų teikiamų paslaugų kokybę ir kainas.

Taip pat Ričardas atkreipė dėmesį, kad atskirų miestų ar turistinių objektų komunikacija nėra tinkama užsienio rinkai, tad, norint patraukti svečių iš užsienio dėmesį, būtina vieninga regiono bei visos šalies rinkodara, formuojanti aiškią ir patrauklią žinutę. Svenčiams įdomūs įvairūs turistiniai maršrutai, susiję su šalies išskirtiniu kultūriniu ar gamtiniu paveldu.

Norint pasiekti užsienio turistus, būtina ypatingą dėmesį skirti elektroninės rinkodaros priemonėms bei kurti originalias istorijas, taip pat nuolat tinklapiuose ir kituose komunikacijos kanaluose atnaujinti informaciją užsienio kalbomis – to kol kas itin pasigendama Klaipėdos regione bei daug kur Lietuvoje.

Charizmatiškasis Džonas Belas savo pranešimą „Rinkodara be pinigų“ pradėjo nuo klausimo: kodėl aš turėčiau atvykti į Lietuvą? Šis klausimas audotorijai nebuvo lengvas – paminėta, kad Lietuva yra graži šalis, čia galima atrasti kažką naujo. Išgirdęs auditorijos atsakymus, Džonas pasigedo įvardytų konkrečių šaliai būdingų ypatumų. Nežinodami, ką turime pasiūlyti svečiams, negalime suformuoti aiškios rinkodaros strategijos. Lietuva nėra užsieniečiams žinoma šalis, todėl aiški bei patraukli komunikacija mums yra būtina.

Taip pat Džonas atkreipė dėmesį į spaudos aktualumą šiandien – gali atrodyti, kad dabar visa komunikacija vyksta internete, tačiau iš tiesų spaudos tiražai nemažėja, atvirkščiai – komunikuojant per laikraščius ir žurnalus galima pasiekti išties didelį skaičių tikslinės auditorijos. Anot Džono, itin svarbu skirti laiko bei pastangų renkantis patį tinkamiausią komunikacijos kanalą – tai yra sėkmingos komunikacijos raktas.

Klaipėdos universiteto dėstytojas, sociologas dr. Liutauras Kraniauskas pranešime „Globalios ambicijos ir lokalūs trikdžiai: sugrįžtant prie senos geros diskusijos apie regioninę turizmo viziją po 20 metų“ pasidalijo įžvalgomis apie „Klaipėdos regiono turizmo ir žemės ūkio plėtros studiją“ (turizmo dalį) bei poreikį dirbti išvien ir, užuot konkuravus tarpusavyje, stiprinti bendradarbiavimą ir bendrų tikslų siekimą. Įvairių strateginių studijų kūrimo naudą Liutauras įžvelgia bendruomenės – verslo, viešojo sektoriaus  – subūrimą dirbti kartu vienu tikslu, užmegzti tarpusavio kontaktą, bendrauti, pasidalinti idėjomis.

Anot Liutauro, „strateginė tikrovė kuriama čia dabar“.

Renginį užbaigė „Dešimties klausimų diskusija“, kurioje mintimis apie regiono turizmo rinkodarą ir bendradarbiavimą kartu su Ričardu ir Džonu dalijosi Klaipėdos regiono turizmo tarybos pirmininkė, KTIC direktorė Romena Savickienė bei asociacijos „Klaipėdos regionas” vykdančioji direktorė Klaudija Kionies